هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن

بررسی قیمت تزریق بوتاکس برای میگرن

میگرن یک بیماری شایع عصبی همراه با سر درد شدید محسوب می‌شود. از این رو هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن یک دغدغه‌ی مهم برای افرادی است که به این بیماری مبتلا شده‌اند. پزشکان هنوز دلیل این بیماری را نیافته و درمان قطعی هم برای آن اعلام نکرده اند. درمان میگرن با تزریق بوتاکس روشی جدید و نوپا است که از نظر پزشکان و سازمان غذا و دارو آمریکا  و ایران مورد تایید قرار گرفته است.

از همه مهم تر با توجه‌ به‌ شرایط اقتصادی کشور، بیماران انتظار دارند قیمت تزریق بوتاکس برای میگرن مناسب باشد. به این دلیل که بتوانند طی جلسات درمان از پرداخت هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن عاجز نمانند.

افراد بسیاری از این روش تزریق بوتاکس برای میگرن استقبال کرده اند و با کامل کردن جلسات درمان به بهبودی رسیده‌اند. به طور کلی میگرن بر اثر انقباض عضلات رگ ها شروع می‌شود که با عمل بوتاکس این عضله‌ها منبسط و شل خواهند شد. در نهایت سردردهای طولانی فرد به حداقل و حتی به زیر صفر خواهد رسید.

با توجه به این موضوع می‌توان نتیجه گرفت این روش جدید که درمان قطعی هم نداشته برای بیماران

میگرنی تأثیر گذار است.

قیمت تزریق بوتاکس برای میگرن کاملا مناسب است بنابراین افراد زیادی از آن استقبال می کنند.

قیمت تزریق بوتاکس برای میگرن به عوامل مختلفی از جمله دستمزد و نوع ماده مصرفی در تزریق بوتاکس بستگی دارد. در ادامه بیشتر به شرح آن خواهیم پرداخت.

برآورد هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن

تزریق بوتاکس یک درمان غیر جراحی برای افرادی است که در طول روز بیشتر از افراد عادی دچار سردرد می‌شوند. میگرن از فردی به فردی دیگر متفاوت است.

هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن نسبت به سایر روش‌ های جراحی و خرید دائمی داروها مقرون به صرفه تر است. همین امر باعث شده مبتلایان این بيماري به این روش جدید روی بیاورند.

هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن به عوامل مختلفی از جمله میزان دوز ماده تزریق شده، دستمزد پزشک، نوع کلینیک، تعداد جلسات،  ناحیه تزریق ، محل زندگی و… بستگی دارد.

در کشور به دلایل نوسانات دلار و وضعیت اقتصادی، هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن را نمی‌توان دقیق اعلام کرد.

افرادی که روزانه بیش از سه بار سر درد می‌گیرند و در نهایت گردن و شانه هایشان درگیر می‌شود به دلیل‌ مقدار ماده تزریقی بیشتر، هزینه بوتاکس ۳ الی ۵ میلیون می‌شود. همچنین افرادی که روزانه یک الی دو بار سر درد می‌گیرند به دلیل مقدار ماده کمتر، هزینه آن ۲ الی  ۳ میلیون برآورد می شود.

برای آگاهی بیشتر از قیمت تزریق بوتاکس زیر بغل نیز می توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

آیا بیمه‌ های درمانی هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن را پرداخت می‌کنند؟

اکثر بیمه‌های درمانی از جمله بیمه‌ تامین اجتماعی هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن را پرداخت نمی‌کنند. در نتیجه شما باید به صورت آزاد این هزینه را پرداخت نمایید.

اگر دارای بیمه‌ تکمیلی هستید، همه چیز به پزشک متخصص شما بستگی دارد. به دلیل اینکه پزشک باید تشخیص دهد که هدف شما از عمل بوتاکس واقعاً برای بیماری میگرن است نه برای عمل زیبایی، تا در نهایت بعد از عمل بوتاکس، نامه با موضوع هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن را صادر کند و در انتها با تایید سازمان بیمه‌، هزینه آن به شما تعلق گیرد؛  اما به احتمال ۹۰ درصد پزشک آن را تایید نکند زیرا بوتاکس بیشتر برای خدمات زیبایی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به هر حال اگر این موضوع برای شما مهم است که قسمتی از هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن را بیمه‌ پرداخت کند و  بیمه‌ تکمیلی هستید، می‌توانید قبل از عمل، از پزشک و افراد متخصص پرس ‌وجو کنید.

عوامل مؤثر بر قیمت و هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد قیمت تزریق بوتاکس برای میگرن و در نهایت کل هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن، برای مبتلایان این بيماري اهمیت بسزایی دارد.

در این بخش قرار است عواملی که بر روی قیمت تزریق بوتاکس برای میگرن و در نهایت کل هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن تأثیر گذار است و باعث شده این روش نوین مقرون به صرفه شود را

بیشتر توضیح دهیم.

عوامل مؤثر بر قیمت و هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن به شرح زیر است:

میزان دوز ماده تزریق شده

هر چه سر درد های روزانه شما بیشتر باشد میزان دوز ماده تزریق شده بیشتر است. در نتیجه هزینه آن هم بیشتر خواهد شد.  بالعکس هر چه سر درد های روزانه شما کمتر باشد هزینه آن کمتر خواهد شد. در نتیجه برای کاهش هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن سعی کنید با مشاهده علائم میگرن که شایع ترین  آن سردرد است و در ابتدا سردردهای کمتری است به پزشک مراجعه کرده و در صورت داشتن این بیماری هر چه سریع‌ تر به درمان خود اقدام کنید.

قیمت تزریق بوتاکس برای میگرن

قیمت تزریق بوتاکس برای میگرن که شامل دارو و سرنگ و دستکش است، به طور میانگین برای افراد با سر درد کمتر ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد (قیمت تزریق بوتاکس برای میگرن مربوط به زمستان ۱۴۰۱ می‌باشد.)

دستمزد پزشک

دستمزد پزشک شامل مهارت و تخصص پزشکی او می‌باشد که از شما دریافت خواهد شد. به طور میانگین ۷۰۰ الی ۹۰۰ هزار تومان تخمین زده شده است (دستمزد قیمت  تزریق بوتاکس برای میگرن مربوط به زمستان ۱۴۰۱ می‌باشد.)

به این نکته توجه‌ کنید، بعضی از افراد که عمل بوتاکس برای میگرن را انجام می‌دهند پرستار یا آموزش دیده هستند که به مراتب هزینه ی کمتری خواهند گرفت. البته به شرط جستجو از افرادی که قبلا نزد آنها این عمل را انجام داده‌ اند و داشتن پروانه‌ی آن به عنوان فرد آموزش دیده.

نوع کلینیک یا بیمارستان

اکثر کلینیک های خصوصی و بیمارستان های غیر دولتی عمل بوتاکس برای میگرن را انجام می‌دهند. که می‌توانید با پرس ‌و جو و تخصص پزشکان آن کلینیک یا بیمارستان، همچنین قیمت و هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن به آنجا مراجعه کنید.

همچنین این را بدانید که کل هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن چه در کلینیک و چه در بیمارستان چندان فرقی با هم ندارند؛ ولی این بدان معنا نیست که کیفیت و شایستگی کلینیک یا بیمارستان را در

نظر نگیریم.

تعداد جلسات

هر چقدر سر درد روزانه شما بیشتر و شدیدتر باشد تعداد جلسات آن بیشتر خواهد شد، در نتیجه قیمت تزریق بوتاکس و هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن بیشتر می شود و بالعکس.

ناحیه تزریق برای درمان

برای درمان میگرن چندین ناحیه از جمله پیشانی، هر دو گیجگاه، پشت سر، کنار و پشت گردن،

قسمت بالاهای شانه در نظر گرفته می شود که با تشخیص پزشک بوتاکس انجام خواهد شد و با توجه به این نکته هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن مشخص خواهد شد.

محل زندگی

محل زندگی شما هم در قیمت تزریق بوتاکس برای میگرن و هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن تاثیر گذار است. مشخص است که در شهر‌‌های بزرگی مثل تهران، اصفهان ، مشهد، کرج هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن نسبت به شهرهای کوچک بیشتر است.

مارک بوتاکس برای میگرن

انواع متفاوتی از مارک های ایرانی و خارجی در داروخانه ها موجود است که به دلیل مقدار ماده اولیه بوتاکس، کیفیت و ماندگاری قیمت تزریق  بوتاکس برای میگرن را متفاوت کرده است.

بوتاکس میگرن با مارک های خارجی مثل بوتاکس دیستورت  به دلیل نوسانات بازار گران تر از مارک های ایرانی مثل دیستون است.

بهترین نوع بوتاکس برای میگرن با توجه‌ به‌ هزینه ای که می‌کنیم کدام است؟

بهترین نوع بوتاکس برای میگرن، مارک خارجی زئومین است. این بوتاکس محصول کشور آلمان است و در بسیاری از کلینیک ها  و بیمارستان های معتبر تخصصی بوتاکس برای میگرن در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماده موجود در بوتاکس زئومین به نام سم بوتولینوم که با تزریق، باعث فلج شدن عضلات رگ های سر و پیشانی و شانه ها می‌شود مشابه بوتاکس و دیسپورت است ولی ماندگاری بوتاکس و دیسپورت کمتر از بوتاکس زئومین است.

بوتاکس زئومین مورد تایید بسیاری از پزشکان ماهر و معروف می باشد.  دلیل استفاده پزشکان از این محصول به دلیل این است که این بوتاکس مواد افزودنی ندارد و همین عامل باعث شده عملکرد بسیار خوبی برای مبتلایان درگیر بیماری میگرن داشته باشد.

لازم است بدانید این بوتاکس به دلیل  نداشتن مواد افزودنی برای افرادی که آلرژی دارند،  هیچگونه آلرژی ایجاد نمی‌کند.

با تزریق بوتاکس زئومین به سر و پیشانی، بدن شما پادتن کمتری را نسبت به سایر بوتاکس های میگرن تولید می‌کند. در نهایت پس  از ۱۰ روز می‌توانید نتیجه ی زئومین را مشاهده کنید.

به دلیل اینکه این بیماری ممکن است بعد از چند ماه مشاهده شود، باید هر سه ماه الی شش ماه یکبار

به تشخیص پزشک بوتاکس را انجام داد.

برای مقرون به صرفه بودن هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن و بهبودی بیماری می‌توانید از بوتاکس

زئومین استفاده کنید.

عوارض بوتاکس برای میگرن چیست؟

سفتی گردن و ضعف عضلانی،کبودی، قرمزی، درد یا تورم در محل تزریق

تزریق  بوتاکس برای میگرن در کدام ناحیه صورت می گیرد؟

بوتاکس به 7 ناحیه عضلانی خاص در اطراف سر و گردن تزریق  می شود تا از سردردهای میگرنی یا حملات میگرنی قبل از شروع آنها جلوگیری کند. نواحی شامل پیشانی، پل بینی، شقیقه ها، گردن، پشت سر و درست بالای تیغه های شانه در قسمت فوقانی کمر شما هستند.

بعد از بوتاکس میگرن چه کارهایی را نباید انجام داد؟

مهم است که در 24 ساعت اول مناطقی که تزریق  انجام شده است مالش نشود. بهتر است از تمیز کردن پیشانی، شستن مو، آرایش کردن تا زمانی که دارو به طور کامل در همان روز اول جذب نشود، خودداری شود.