هزینه و قیمت مزوتراپی صورت

عوامل موثر بر هزینه و قیمت مزوتراپی صورت

امروزه شاهد پیشرفت چشمگیری در علم زیبایی هستیم. مزوتراپی صورت یکی از درمان ها و تکنیک های مدرن کلینیکی جوانسازی و مراقبت از پوست صورت است. در حال حاضر این روش نوین در بین زیباجویان سطح جهان محبوبیت خاصی دارد و فراگیر شده است و قیمت مزوتراپی صورت برای بسیاری به موضوعی مهم تبدیل شده.

در روش درمانی مزوتراپی صورت ویتامین ها، آنزیم ها، هورمون ها و عصاره های گیاهی به لایه میانی و زیرین پوست (مزودرم) به وسیله دستگاهی که دارای چندین سوزن ریز است، تزریق شده که باعث جوانسازی پوست صورت و از بین بردن چربی پوست صورت می شود. پایه و اساس این روش، اصلاح گردش خون و کاهش مواردی همچون التهاب و مواد مضر که یکی از دلایل آسیب به پوست صورت است، می باشد.

آکادمی ملی فرانسه در سال ۱۹۸۶ اقدام به معرفی این روش پزشکی به عنوان بخشی از طب سنتی کرد. بعد از آن پزشکان برای درمان بیماران به طور گسترده از مزوتراپی بهره می برند. هزینه و قیمت مزوتراپی صورت به عوامل متعددی وابسته است که عبارتند از:

حجم کوکتل تزریق شده به‌ صورت

میزان کوکتل هایی که به پوست صورت تزریق شده است در تعیین هزینه و قیمت مزوتراپی صورت بی تاثیر نیست و از اهمیت بالایی برخوردار است. این حجم توسط پزشک و با در نظر گرفتن بررسی ها و درخواست های دلخواه فرد متقاضی تعیین می شود.

برند کوکتل

در کلینیک های زیبایی برای مزوتراپی صورت از برندهای متعدد و متفاوت کوکتل استفاده می شود. برخی از این برند ها عبارتند از: درماهیل، آنوبیس، بیژن و… . قیمت این برندها با یکدیگر متفاوت است و تعیین کننده هزینه مزوتراپی صورت می باشد.

محتویات محلول تزریق شده به پوست صورت

محتویات محلولی که در مزوتراپی به پوست صورت تزریق می شود، ثابت نیست و وابسته به دلیل انجام مزوتراپی صورت است و ترکیبی از فاکتورها و مواد موثر می باشد. بنابراین ترکیبات استفاده شده در محلول می تواند تعیین کننده هزینه و قیمت مزوتراپی صورت باشد.

ناحیه مورد تزریق

وسعت ناحیه مورد نظر از عوامل موثر بر هزینه و قیمت مزوتراپی صورت است که با گسترش این ناحیه با افزایش هزینه این روش درمانی رو به رو خواهیم بود.

هزینه کلینیک مورد نظر

برای استفاده از روش درمانی مزوتراپی صورت بهتر است از کلینیک های معتبر و استاندارد که دارای تجهیزات پزشکی پیشرفته و به روز و تکنسین مجاز و متخصص هستند، بهره برد. هزینه مزوتراپی در کلینیک های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و وابسته به نوع تجهیزات استفاده شده در کلینیک مورد نظر و همچنین محل و شهر و منطقه کلینیک مورد نظر می باشد.

دستمزد پزشک انتخاب شده

دستمزد پزشک های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. این هزینه به عوامل متعددی همچون تجربه و تبحر پزشک و همچنین تخصص او وابسته است.

قیمت مزوتراپی صورت

مزوتراپی کاربرد بسیاری در درمان اختلالات و وضعیت پوستی دارد، فقط کافی است از قیمت مزوتراپی صورت اطلاع یابید و نسبت به انجام این عمل آماده شوید. این روش درمانی برای اولین بار در سال ۱۹۵۲ توسط میشل پیستور (پزشک فرانسوی) به عنوان یکی از روش های زیبایی استفاده شد. سپس این روش درمانی در ایالات متحده و سایر مناطق جهان محبوبیت یافت.

به طور معمول پوست هر فرد از اواسط دهه بیست سالگی در یک فرایند طبیعی و تدریجی دچار پیری می شود. طی این فرآیند سطح تولید کلاژن و الاستین کاهش می یابد و سرعت تعویض سلول های مرده پوست با سلول های جدید کندتر از قبل می شود. اما پیری پوست بعد از گذشت چند دهه دیگر قابل مشاهده است. با این وجود می توان عمل های زیبایی همچون مزوتراپی صورت را قبل از بروز این علائم انجام داد. قیمت مزوتراپی صورت با توجه به مزایا و کاربردهایی که دارد، به صرفه و مناسب است.

کاربردهای روش درمانی مزوتراپی صورت

• این روش سلولیت های پوستی را کاهش می دهد‌.
  • در این روش درمانی فاکتورهای رشد وارد پوست شده و تولید کلاژن توسط فیبروبلاست ها را تحریک می کند. کلاژن عامل اصلی استحکام بافت پوست است و موجب جوان سازی و تجدید پوست می شود.
  • چروک ها و خطوط پوستی و علائم کشیدگی(ترک) و خستگی پوست با استفاده از این روش کاهش یافته و به تدریج محو می شوند.
  • این روش شلی و آویزان پوست را برطرف می کند.
  • با استفاده از آن رنگدانه های پوست روشن تر می شود و لک های پوستی و جای زخم و آکنه برطرف خواهد شد.
  • اگر غلظت ویتامین ها و دیگر ترکیبات مغذی در پوست بالا باشد، پوست باطراوت و شاداب می شود.
  • این تکنیک غیر تهاجمی است و جایگزین مناسبی برای عمل جراحی های گران قیمت است.
  • این روش درمانی به عنوان تقویت کننده انرژی برای پوست می باشد.
  • مزوتراپی صورت باعث رطوبت رسانی به پوست شده و صورت را سالم و محکم نشان می دهد.

مراحل انجام مزوتراپی صورت بایستی به دقت رعایت شود تا هزینه و قیمت مزوتراپی صورت به هدر نرود.

مراحل مزوتراپی صورت

• در ابتدا بایستی از این روش درمانی شناخت کافی به دست آورید تا با خیالی آسوده اقدام به این کار کنید.
  • سپس در جستجوی کلینیکی استاندارد و معتبر که دارای تجهیزات پزشکی پیشرفته، مدرن و لازم برخوردار باشد، بر آید.
  • پزشک معالج بهتر است دارای تخصص مرتبط و در زمینه مزوتراپی صورت تجربه داشته باشد.
  • سپس به کلینیک و پزشک مورد نظر مراجعه کنید تا با بررسی وضعیت و درخواست دلخواه شما، میزان دوز کوکتل را تعیین کند. همچنین پزشک نواحی تزریق را با نشانه گذاری مشخص نماید. در این بررسی هزینه و قیمت مزوتراپی صورت توسط پزشک و کلینیک مورد نظر تعیین می شود و بیمار با پرداخت آن می تواند برای انجام این عمل آماده شود.
  • سی دقیقه قبل از شروع این درمان، پزشک اقدام به بی حسی موضعی می کند تا بیمار در حین مزوتراپی، دردی را احساس نکند. نبود درد در این روش نشان دهنده آن است که قیمت مزوتراپی صورت مقرون به صرفه است.
  • در جلسه انجام این درمان، پزشک به وسیله یک سوزن کوتاه مخصوص که به یک دستگاه مکانیکی متصل می باشد، تزریق های متوالی به ناحیه های مشخص شده صورت را انجام می دهد.
  • معمولاً پزشک سوزن را به صورت زاویه دار و در اعماق مختلف پوست به میزان قطره کوچکی از محلول به پوست تزریق می کند. دلایل انجام مزوتراپی صورت تعیین کننده عمق تزریق محلول به پوست می باشد که از یک میلی متر تا چهار میلی متر متغیر است.

روش مزوتراپی صورت در کنار چندین روش زیبایی کلینیکی دیگر همچون لیزر و نور درمانی صورت می پذیرد تا نتیجه دلخواه حاصل شود. بنابراین اثر بخشی این روش را به تنهایی نمی توان تعیین کرد‌. با این که تاثیر مزوتراپی پوست توسط FDA  تایید نشده است اما طبق تجربیات متخصصان پوست دارای مزایای زیادی است.

کاهش هزینه مزوتراپی صورت

همان طور که اشاره شد هزینه و قیمت مزوتراپی صورت به عوامل متعددی وابسته است. مهم ترین و ابتدایی ترین نکته ای که در هزینه مزوتراپی صورت تاثیر می گذارد، دستمزد پزشک و تبحر و تجربه آن است. یکی از اقداماتی که قبل از انجام این عمل بایستی انجام شود، تحقیق و جستجو در مورد پزشک با تجربه است. به علاوه نکات دیگری را قبل و بعد از عمل بایستی رعایت کرد که به آن ها اشاره خواهد شد.

اگر این نکات رعایت شود، هزینه و قیمت مزوتراپی صورت به صرفه خواهد بود :

• قبل از عمل بایستی مشاوره پزشکی انجام داد تا پزشک با بررسی وضعیت فرد، دستورات مراقبتی را صادر کند.
  • از یک هفته قبل از انجام عمل از مصرف داروهای مسکن همچون آسپرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی جلوگیری شود.
  • با این که بعد از انجام این روش نیازی به دوره نقاهت و استراحت نیست؛ اما بهتر است چند روز استراحت برای بعد از عمل در نظر بگیرید.
  • بعد از عمل با مواردی همچون قرمزی خفیف، تورم، نمایان شدن جای سوزن ها، حساسیت پوستی و یا کبودی مواجه شوید که این علائم بعد از چند روز برطرف خواهند شد.

برای اطلاعات بیشتر از هزینه مزوتراپی مو نیز می توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

آیا روش درمانی مزوتراپی صورت با درد همراه است؟

خیر، این روش درمانی دردی ندارد؛ چون قبل از عمل پزشک از بی حس کننده های موضعی استفاده می کند و تنها عوارضی که بعد از عمل توسط مراجعه کنندگان گزارش شده است به این موارد می توان اشاره کرد: درد، حساسیت، تورم، خارش، سرخی، کبودی، حالت تهوع، لرزش، عفونت، زخم، برآمدگی در محل تزریق، تیره شدن پوست در ناحیه تحت درمان.

مدت زمان انجام عمل مزوتراپی صورت چقدر است؟

زمان انجام این عمل به اندازه ناحیه تحت درمان، تجربه و تبحر پزشک وابسته است. بنابراین این زمان متفاوت می باشد و هر جلسه بدون احتساب زمان بی حسی، تقریباً ۲۵ تا ۴۰ دقیقه متغیر است.

آیا مزوتراپی صورت ایمن است؟

اگر این روش درمانی در کلینیک معتبر و توسط پزشک متخصص با رعایت دقیق پروتکل های پزشکی انجام شود، ایمن است. بنابراین به ارزان بودن هزینه و قیمت مزوتراپی صورت نباید توجه کرد و نباید کیفیت را فدای قیمت کرد.

آیا این روش درمانی بر روی هر پوستی قابل انجام است؟

با اطمینان می توان گفت که این روش درمانی برای تمامی پوست ها قابل انجام است. بدون این که دردی داشته باشید و یا نیازی به استراحت داشته باشید.